Som EuroBonus-kunde kan du samle poeng og kjøpe flyreiser hos SAS. For å kunne dra fullstendig nytte av fordelsprogrammet, er det greit å vite at du kan etterregistrere EuroBonus-poengene. Slik gjør du det.
Hva er Eurobonus?
Det finnes to måter du kan dra nytte av EuroBonus-programmet på. Du kan registrere deg hos EuroBonus, og begynne å samle poeng ved kjøp av flyreiser hos SAS, hotellovernattinger og leie av bil hos bedrifter som SAS har avtale med.
Du kan også samle poeng ved å bruke ett av følgende kredittkort: American Express Classic, American Express Premium, American Express Elite, EuroBonus Mastercard eller EuroBonus Mastercard Premium. Debetkortet Lunar bankkort kan også brukes for å samle poeng.
Uansett hva du kjøper med disse kortene, vil du altså samle EuroBonus-poeng. Hvor mange poeng du vil få, varierer fra kredittkort til kredittkort. American Express Elite koster mer å ha i året, og vil også gi mer poeng enn for eksempel American Express Classic. Poengene du tjener, kan brukes til å kjøpe flyreiser hos SAS.
Tips: Les mer om bonuspoeng hos SAS og Norwegian her.
Når kommer EuroBonus-poengene?
Poengene vil være registrert raskt etter kjøp av flyreise hos SAS. Som regel vil du kunne se poengene allerede neste dag. Men om du har kjøpt en flyreise hos et annet flyselskap som er i Star Alliance, må du regne med at det kan ta en ukes tid.
Hvorfor etterregistrere Eurobonus?
Selv om du som regel vil få de poengene du har krav på, er det smart å følge med. Dette kan du gjøre ved å logge inn på brukeren din hos SAS EuroBonus.
Manglende registrering av poeng kan oppstå i flere situasjoner:
- Se for deg at du bestiller en flyreise, men så glemmer du å legge inn medlemsnummeret ditt. Da vil ikke poengene bli registrert.
- Siden EuroBonus-poeng kun samles på flyreiser i ditt navn, vil du ikke få poeng om du kjøper flyreiser til andre. Det betyr at navnet på den reisende, må stemme med navnet på eieren av EuroBonus-programmet.
- Hvis du har kjøpt en flyreise av en samarbeidende partner i Star Alliance, kan det ta mer tid før poengene blir synlige på medlemssiden din.
Hvordan etterregistrere Eurobonus?
Hvis du har krav på EuroBonus-poeng for et kjøp du har utført, kan du etterregistrere poengene. Du kan også samle poeng for flyvninger gjort inntil 30 dager før du registrerte deg hos EuroBonus.
Merk deg at poengene må registreres tidligst åtte dager etter reisen, og seinest et halvt år etterpå.
Slik etterregistrerer du EuroBonus:
- Logg inn på EuroBonus-kontoen din.
- Fyll inn informasjonen om flyreisen; altså tidspunkt for reisen, avgangssted og ankomststed.
- Er det en hotellovernatting eller leiebil du ønsker å legge inn poeng for, må du kontakte bedriften. I slike tilfeller kan det ta lengre tid, inntil tre uker, før du mottar poengene.
Oppsummering
- EuroBonus-poeng samles ved kjøp av flyreiser hos SAS eller andre flyselskaper i Star Alliance, eller ved bruk av SAS-kredittkort. Poengene kan brukes til å kjøpe flyreiser, hotellovernattinger eller leiebil hos utvalgte bedrifter.
- I de fleste tilfeller vil poengene registreres automatisk. Men det finnes noen situasjoner hvor poengene ikke registreres, for eksempel hvis du har glemt å legge inn medlemsnummeret ved kjøp av flyreiser.
- Etterregistrering av EuroBonus-poeng kan gjøres ved å logge inn på medlemssiden. Her må du legge inn opplysninger om reisen. Hvis du ønsker å etterregistrere EuroBonus-poeng for kjøp av hotellovernatting eller leiebil, må du kontakte bedriften.